Artsobservasjoner fugl

lørdag 22. mai 2010

Hjelper mormor med å plante hageblomste i krukker og kar:)

Det kom meg for øret at mormor hadde tenkt å plante litt blomster i dag så jeg maste litt på mamma om at jeg(les Oda Anine) måtte komme meg til mormor for å hjelpe til slik at alt ble flott! Som sagt så gjort.. av sted til mormor!
Vel framme hos mormor tok vi et raskt planleggingsmøte..hmm hva lusker den fotografen der rundt etter da?? jaja.. vel til arbeidet etter at jeg har fortalt mormor hvordan alt skal være!!!

Vi begynner med å sjekke vannkvaliteten.. den er utmerket så da kan vi gå til neste trin..

..og det er å sjekke at det er hull pottene så overskuddsvann kan renne ut.. bra! hmm lua havnet vist litt ned i øya her, se å få rettet på den du fotografen der...
Må jo se hvar jeg driver med, er jo viktig arbeid ser du!! Her er jeg godt i gang med å fylle kvalitetsjord i pottene slik at blomstene får mat.. skal vi se.. mat??!

Jeg må jo også ha litt påfyll.. hva med banan og..hmmm
joda,vannmelon smakte også..
Da var vi straks i mål, skal bare renske opp litt her og der før sise inspeksjon.

Jepp da var jobben gjort og jeg kan ta en velfortjent IS før jeg rusler hjem.. ZzzzzzzZzzzz

5 kommentarer:

  1. For en kjempekoselig serie :)

    SvarSlett
  2. :) så koselig:) Hun hadde det jo gøy der:)

    SvarSlett
  3. Flink du er Svein! En hel liten historie jo:-) Jeg kjenner i hele kroppen, både sinn og skinn at det var en kjempefin dag!
    Klem fra kona di.

    SvarSlett
  4. Jepp, var vel slik gullet tenkte:))ang.historien:)

    SvarSlett