Artsobservasjoner fugl

søndag 10. juli 2011

Søndag morra blues...

bip-bip-bip-bip..klokka ringer kl 3:30.. opp å koke kaffe og lage til et par skiver, pakke sekken og ut døre. Endelig er det en morgen det er muligheter for litt fotolys. Rådyråkeren er målet i dag, og location? en plass i skogbrynet..

Hadde håpet på å få se Rådyr, om ikke annet en på litt avstand. Kornåkerene står høye nå så jeg valgte å slå meg ned i et jakttårn jeg hadde fått tips om. Klokka er nettopp passert 5 med omtrent 1 minutt når jeg får øye på Rådyret i byggåkeren. Det er bare så vidt jeg ser ørene der den sniker seg frem. Jeg håper på en mulighet til å få ett bilde eller to. Og den muligheten fikk jeg også. Her kommer resultatene, med litt høyt kamerastandpunkt vel og merke.
Bildene er klikkbare for større oppløsning.

Nesten bare ørene over åkeren.

Litt mer kommer tilsyne.

Så snur den og kommer mot meg, med hevet hode og ørene parat:)

Dugg i kornåkeren.

I spranget.

Så ble den ganske enkelt oppmerksom på fotografen som "bråker litt mye"!!

Snipp snapp Rådyrsnute og vekk var'n!! Men jeg fikk en fantastisk morgenstund der sola kom og holdt meg med selskap til ett par skiver brød og en kaffetår!!

6 kommentarer:

  1. Begynner å bli alvorlig misunnelig på den derre linsen din! Flotte bilder!

    SvarSlett
  2. Finne bilder Svein.

    SvarSlett
  3. Verdt å stå opp så tidlig når man får sånt fint morralys over byggåkern, og får man atpåtil "plassert" et rådyr der blir det jo ekstra flott :-)

    Mvh Rune Olsen

    SvarSlett
  4. Takk for det Håvard og Rune. joda, ble nå noen bilder, prøver igjen:)

    SvarSlett