Artsobservasjoner fugl

onsdag 14. september 2011

Borrevannet

Huff da, her er det vist lenge siden jeg har vært.. jaja slik går no dagan..
I dag var jeg riktig så syk på å komme meg ut...men det gikk vekk noen timer på morgenkvisten så kl ble nok over 10-11 før jeg var på plass.
Det er i seneste laget for å få gode bilder siden lyset blir alt for hardt. På Borrevannet traff jeg 3 hyggelige karer som drev med ringmerking av fugl. Noe stort var det også i lufta. Fikk noen greie bilder av Musvåk, men ingen blinkskudd.
Under her kommer det 3 bilder av musvåk og ett av Steinskvett.

1/4000 sek @ f/4.0 ISO 500

1/2500 sek @ f/4.0 ISO 500

1/2500 sek @ f/4.0 ISO 500

Ucroppet versjon av foregående bilde.

1/1250 sek @ f/5.6 ISO 250

2 kommentarer:

  1. Hei Svein!
    Ser bildene av musevåken lider litt av for mye kropping.. Ellers gode fluktbilder der det ser ut som fokuset sitter godt..
    Har registrert at det er en del musevåker nedover i østfold, de sitter som regel på gjerdet langs E6..
    Med skjul og litt åte og tolmodighet hadde det nok vert mulig og få ned musevåken..
    Men det er den tiden da, dessverre aldri tid til sånne prosjekter..
    Ha en god dag..

    Ole Arne

    SvarSlett
  2. Takk for tilbakemeldingen Ole Arne. Som du sier er det nok i overkant beskåret bilde, og det var noe med den tiden også som du sier. Er en del Musvåk over Borrevannet også..Tid tror jeg at jeg må "røve-til meg" :)

    God kveld.

    SvarSlett