Artsobservasjoner fugl

mandag 28. november 2011

Ny tur i elva.

Endelig var det åpning for en ny tur i elva på utkikk etter Fossekallen. Gradestokken viste -1 grad så det var på med ull innerst og på med feltantrekk og lue. Kaffe på termosen hadde jeg også. Heidi ble med en tur for å lære litt mer om kamera så jeg lånte bort stativet slik at hun kunne få en hyggelig dag i elva sammen med meg. Jeg benket meg til meg fotosekk som støtte og sitteunderlag for kroppen. Litt lite lys var det i elva, og høy ISO måtte til opp til ISO 1600, noe jeg egentlig ikke takler helt. Men fikk da noen bilder. Etter en kopp kaffe og sosialt samvær med fruen, tok jeg med meg stativet og håpet på litt bedre lys, det fikk jeg også, men fortastt relativt høy ISO måtte til. Spennende å forsøke seg på denne flotte krabaten.
Her er 3 bilder fra dagen i dag, så litt fornøyd er jeg jo :)

Klikk på bilde for større versjon.



7 kommentarer:

  1. Fine bilder, men du må nok lure den ut i sola neste gang.
    morten

    SvarSlett
  2. Nå snakker vi flott lys og virkelig flotte portretter av kallen! Herlige bakgrunnsfarger.
    Rune

    SvarSlett
  3. Flotte bilder av kallen dette Svein :)
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  4. Dette var flotte bilder av fossekallen, her har du vært nærme. Likte alle!

    Ottar

    SvarSlett
  5. Great pictures!
    What a cute little bird.

    Greetings from Switzerland
    Yvonne & Raphael

    SvarSlett
  6. Fin serie. Likte det første best. Litt mere lys på kaillen hadde gjort seg.

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelige kommentarer.
    Thanks Yvonne & Rapheel for your comments

    SvarSlett