Artsobservasjoner fugl

mandag 2. januar 2012

Nytt år!

Da var det blitt ett nytt år og nye muligheter med det. Jeg starter det nye året der jeg slapp det gamle, og det vil si med brudd i leggbenet, avrevet leddbånd og med en skrue i gjennom ankelen for å holde leggbenet på plass. Alt dette styret medfører jo at fotoaktiviteten de første 3 mnd blir på ett labert nivå fra min side, dessverre. Da blir det til at jeg får se i arkivet om jeg har noen bilder som jeg kan fóre bloggen med. Noe skal jo jeg også gjøre og litt bilder vil jo bloggen også ha, hvis ikke blir det en heller stuslig bildeblogg.

Så jeg starter like godt med en liten serie fra der det fatale skjedde, nemmelig på Mølen. Denne serien med Steinskvett er tatt i juni 2011 fra en tur jeg hadde for å se etter Sandlo. Denne tillitsfulle Steinskvett juv. satt på kun 4,8 m hold som er helt på nærgrensen til 500 mm objektivet, og det helt uten noen form for kamuflasje. Jeg satt på en stein helt nede ved vannkanten. Håper dere liker disse.
Det er mulig å klikke på bilde for større versjon.

1/200 sec @ f/5.6 ISO 400 EV +2/3

1/1000 sec @ f/4.0 ISO 400 EV +2/3

1/125 sec @ f/4.0 ISO 400 EV +4/3

1/125 sec @ f/5.6 ISO 400 EV +2/3

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder nr1 er min favoritt. God bedring
    morten

    SvarSlett
  2. Flotte og nære bilder!

    Vet hvordan du har det med beinet, du må ha god bedring!!
    Mvh Leiv Arne

    SvarSlett
  3. Flotte bilder Svein, er ikke lett å komme innpå disse "skvetne" karene.

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige kommentarer. @ Ø: denne var ganske tillitsfull og satt stille på samme stenen ganske lenge, før den tok en runde og kom tilbake, men da litt lengre unna.. nysjerrig var'n..

    SvarSlett