Artsobservasjoner fugl

fredag 6. januar 2012

Første pip i år.

Det har ikke blitt mye foto på meg siden før jul. Satt ute på fóring i går ett par timer uten at noen av de små vennene mine var innom. Så jeg måtte ut en tur i dag også. Selv om det er sol ute så må jeg opp en del på ISO for å få litt lukker tid å snakke om. I dag ble hvertfall resultate noe bedre. Hadde håpet på besøk av Dompap, men de holdt seg på god avstand. Så det blir mine faste venner jeg fikk på brikka i dag også. Det gjør ikke så mye for jeg synes Kjøttmeisen og Blåmeisen er flotte små pippiper som haster hit og dit og hamstrer snacks fra fóringa. Deler noen bilder fra dagens økt.
Alle bildene er tatt med Canon EOS 7D og EF 500mm f/4.0L IS USM, stativ og kamuflasje, data står under hvert bilde og disse er klikkbare for større versjon.

Blåmeis
1/640 @ f/4 ISO 800 EV -1/3

Blåmeis
1/640 @ f/4 ISO 800 EV -1/3

Svarttrost
1/160 @ f/4 ISO 800 EV -1/3

Svarttrost
1/160 @ f/4 ISO 800 EV -4/3

Kjøttmeis
1/200 @ f/5,6 ISO 800 EV 0

Kjøttmeis
1/400 @ f/5,6 ISO 1600 EV 2/3

2 kommentarer:

  1. Utrolig flotte bilder du viser! Ikke enkel å fange småfuglene synes jeg, der er jo nesten aldri i ro :-))

    God helg til deg.

    SvarSlett
  2. takk for dine ord Anne, hyggelig å høre at de faller i smak.

    SvarSlett