Artsobservasjoner fugl

søndag 15. mai 2011

På hyttetur.

Var en dagstur på hytta i dag. Svigerfar nevnte noe om Storlom eller muligens Smålom på vannet, så kamera ble med på tur. Så ikke noe til lomen, men en Kvinand, han svømte rundt på en 50-60 m avstand, i øsende regn så jeg måtte nå prøve da...


Ikke av de beste på så lang avstand, men min første Kvinand er det nå uansett. Antar avstanden her er ca 45-50 m og når anda da ikke er større enn ca 45-50 cm så blir det ikke bedre enn dette med 300mm objektiv med 1.4x Extender..(420mm)



Litt lengre inn i vannet holdt det til 2 Kanadagås, som ikke var så skvettne som den lille Kvinanda.. kom på det nærmeste ca 25 m så noe bedre ble det jo.. (men tror jeg må kaste vekk den Extenderen, blir for mye støy i bildene synes jeg)

Kanadagåsa er den største av gjessene og den er ca 95 cm med vingespenn på 160-180 cm. Gåsa har også forholdsvis lang hals og karakteristisk hvitt bånd som strekker seg fra strupen og opp på kinnene.

Hark hark.. satte fast noe gress i halsen gitt..

Får du det ikke opp, Ronald?.. hark hark..Nei, det er vist ett strå!!

Ser du det samme som jeg, Ronald? Det må da være...gull?? nei, nei, nei Marta.. det der er bare sandkorn..


Bildene er klikkbare for større versjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar