Artsobservasjoner fugl

tirsdag 21. juni 2011

På "Rådyrjakt" i soloppgang.

Etter kveldsvakta i går hadde jeg lyst til å ta en tur ut for å se etter Rådyr i soloppgang. Så med kamuflasjetelt, stol, og lang tele på stativ, sto jeg opp kl 5 og ruslet ut i skogens ro.. og ventet og ventet og ventet..men i dag ble det nok ikke noe Rådyr. Bare en liten pip som lekte gjemsel med meg. Den satte seg på taket, fløy foran vinduet (langt innenfor nærgrense) og mellom busker og kratt, men jeg fant da pippen til slutt.



så etter ennå en times tid tenkte jeg at jeg like godt kunne rusle hjemmover. Jeg pakket ned telt og stol og tenkte at en annen gang får jeg Rådyr på kornet.. wow.. jeg skvatt til noe stort og svart flakset og bakset opp rett foran meg.. 5-10 m bort i lysninga.. opp med kamera i "skuddklar" posisjon, klar på stativet mens jeg stille og forsiktig listet meg fram mot lysninga.. stille så med ett.. en skrattende kjakkjak, Flaggspetten spratt rundt i treet litt bortenfor meg.. klikk,



klikk



og to- tre bilder inn på brikka, men dette var jo ikke den svarte store jeg skvatt av for litt siden..
Der var den igjen.. wow flakk flakk så kom den glidene bare 3-4 m fra meg .. så kjappt at jeg ikke rakk skyte noe bilde, eller ble det ?? Yes det ble bilde..Ny art SVARTSPETT!! Eh..så var det kvaliteten da.. jaja.. har hørt det før..:)



Ny art og da ble det en liten time til i skogen, for denne hadde jeg lyst til å få bedre enn som så. Så her kommer det noen til i litt bedre utgave fra fotografen(birdman!, fikk jeg høre her..)







klikk bilde for større oppløsning.

Legger til ei lita Rødstrupe helt på tampen..

2 kommentarer:

  1. Ja ja om det ikke ble rådyr så fikk du jo mange fine bilder. Og at du står opp kl tre er jo imponerende i seg selv ;)

    SvarSlett
  2. Hehe..takk for det Bente, men jeg sto nå ikke opp før kl 5 da:) og noen blider ble det jo også.

    SvarSlett